Hotelový zázrak pod Dachsteinem

23.01.2018 | Jaroslav Matějka , Profit
profit.cz


Prosadit se v Rakousku, které denně nabízí tři sta tisíc pokojů v hotelových a dalších ubytovacích zařízeních, s novým velkým hotelem? To chce nápad. „Vsadili jsme na děti a zvířata,“ říká Florian Mayer, ředitel hotelu Dachsteinkönig.

Koho napadlo postavit velký pětihvězdičkový „kinder“ hotel nedaleko sjezdovek Dachsteinu?

První impulz vzešel před šesti lety od představitelů místního lyžařského resortu v Gosau. Ti už nechtěli být tak závislí na uživatelích denních skipasů. Proto se rozhodli rozšířit zdejší ubytovací kapacity. My jsme v tom čase hledali místo, které by nebylo daleko od našeho trhu v Tyrolsku. Slovo dalo slovo a rychle jsme se dohodli. Následovaly čtyři roky plánování, dva roky se stavělo a loni jsme areál otevřeli.

A ta orientace na rodiny s dětmi?

To napadlo mého otce Ernsta. Někdy v první polovině 80. let, když jsem byl ještě malý chlapec, si on i další lidé podnikající v hotelové branži v Tyrolsku uvědomili, že je nutné se specializovat. Cílit na určitou skupinu. Většina tehdy zvolila koncept wellness a spa. Zkusil to i otec. Vybudoval při jednom našem hotelu velký wellness areál. Ale pak mu došlo, že by měl zkusit něco jiného. A zjistil, že pomyslnou dírou na trhu představovaly hotely pro rodiny s dětmi. Proto se vydal touto cestou. Byl to velký krok do neznáma, odvážný, ale nakonec se ukázal jako úspěšný.

Jak byste hotel Dachsteinkönig charakterizoval?

Je to první a jediný hotel pro děti, který byl navržený podle konceptu zaměřeného pouze na rodiny s dětmi. Před jeho otevřením jsme si udělali rozsáhlý průzkum, oslovili jsme tisíc hostů jiných našich hotelů s otázkou, jak by si takový hotel snů pro rodiny s dětmi představovali. A z jejich odpovědí jsme vycházeli. Hotel jsme postavili na zelené louce, takže nás nic neomezovalo, to byla další velká výhoda.

Co konkurence, šlape vám na paty?

Soupeře samozřejmě máme, mají také prémiovou úroveň, ale mohou nabídnout maximálně 30 až 40 pokojů. Proto nejsou schopni nabídnout služby na té nejvyšší úrovni jako my. Je to objektivně dané, chybí jim infrastruktura. U nás v hotelu máme 105 apartmánů s dětským pokojem a k tomu ještě dvanáct horských chat s mnoha pokoji, vlastní kuchyní, saunou. Jsou patrové, mají rozlohu od 127 do 160 metrů čtverečních. Jsme jediný dětský hotel takové velikosti v této části Evropy, který je v té nejvyšší kategorii, získal pět hvězdiček. Letos jsme byli dokonce nominováni na cenu World Luxury Hotel Awards v kategoriích luxusní rodinný hotel a luxusní nový hotel.

V hotelu pracuje 125 zaměstnanců, najednou ho navštěvuje až 500 hostů. Jak náročné pro vás je takový kolos řídit?

Byla by to výzva i pro ostřílenějšího manažera, než jsem byl já, když jsem se té funkce před rokem ujal. Já jsem ale v hotelích svého otce Ernsta vyrostl. Už jako malý kluk jsem v nich trávil většinu času. Jako osmnáctiletý jsem pak po studiích odjel na Střední východ, kde jsem pracoval deset let pro americký hotelový řetězec v Dubaji. Mimo jiné jsem byl odpovědný za úsek food and beverage s 200 zaměstnanci nově otevřeného hotelu Hilton. Tam jsem získal spoustu zkušeností a znalostí. Bez toho bych to tady nebyl samozřejmě schopen zvládnout. Za náš úspěch mohou ale hlavně zaměstnanci hotelu Dachsteinkönig. Ty jsme vybírali pečlivě v celé Evropě.

Všiml jsem si, že jsou všichni velmi mladí…

To je pravda. Třeba našemu šéfkuchaři je pětatřicet let. Roky pracoval pro jednoho operátora, který pořádal velké podniky v Rakousku, například zajišťoval vše kolem Velké ceny F1. Takže je zvyklý na to nabídnout velkou kvalitu při ohromném množství připravovaných jídel. Denně to představuje 5500 talířů! A k tomu osm tisíc sklenic.

Děti u vás mají z čeho vybírat. Ale co rodiče? Mysleli jste i na ně?

Tak rodinná dovolená si svůj název zaslouží jen tehdy, když je dostatečná nabídka jak pro děti, tak i pro dospělé. Což v Gosau splňujeme. Je tady kromě jiného svět wellness a saun o rozloze tisíc metrů čtverečních, jsou tu exkluzivní lázně, terapeutické místností na masáže, koupele, kosmetiku a ajurvédu. Pro sportovce pak špičkové fitness, indoorový golfový simulátor. Jen 100 metrů od hotelu je lanovka do lyžařského střediska Dachstein West – největšího lyžařského střediska v Horním Rakousku se 142 kilometry sjezdovek. Běžkaři mají k dispozici 50 kilometrů upravených běžeckých stop. V létě pak je možné vyrazit na pěší túry na přilehlé horské pastviny se salašemi.

Ceny jsou u vás poměrně vysoké, 500 eur za jednu noc. Kdo tvoří vaši klientelu?

Z šedesáti procent to jsou rodiny s dětmi z Německa, z 27 procent to jsou Rakušané, z šesti Švýcaři a zbytek pochází ze střední a východní Evropy.

Jaký máte obrat? Kdy očekáváte návratnost vložených prostředků?

Hotel jsme zainvestovali ze sedmdesáti procent. Co se týká tržeb, jsme blízko 60 milionům eur, což nás řadí mezi pět top hotelů v Rakousku. Hned první rok překonal naše očekávání. Podobný výsledek jsme čekali později. A už nyní vidíme podle objednávek, že na tom budeme v zimní sezoně lépe než loni. Na období leden až březen máme o třicet procent vyšší rezervace. Naší nespornou výhodou je, že se k nám nejezdí jen na prázdniny, ale rodiny s dětmi jezdí vlastně pořád.

Články ze sekce: profit.cz



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.