Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace

Pětice trendů, kterými se řídí nové Aukro

Profit

Sektor e-commerce v Česku roste neuvěřitelným tempem a bez nadsázky se dá říci, že jsme v online nakupování světovou velmocí.

 

V loňském roce jsme na internetu poprvé utratili přes 100 miliard korun a i z těch, kteří se nakupování online dříve báli, jsou dnes zkušení eshopoví matadoři. Přizpůsobit se nejnovějším trendům tak musejí nejen specializované e-shopy, ale i velké obchodní portály jako Aukro.

Maximálně zjednodušujeme

Na Aukru se v dnešní době prodá přes 30 tisíc položek denně a v 50 procentech se jedná o nové zboží. Při takovém počtu obchodů a zároveň obrovském množství registrovaných uživatelů není čas na zdlouhavé procedury ani při nákupu, ani při prodeji. Jedním z prvních kroků, jak přizpůsobit nové Aukro současným požadavkům, tak bylo maximální zjednodušení vystavení nabídky a dalších procesů, které souvisejí s prohlížením a nákupem zboží. Stejně tak napojit na Aukro vlastní e-shop nebo vytvořit v rámci portálu nový obchod je dnes mnohem rychlejší a intuitivnější.

Dáváme prostor malým i velkým

I když se počet e-shopů v České republice pomalu blíží 40 tisícům, stále je tu dost lidí, kteří by rádi nějakou tu věc (či více věcí) prodali online, ale vlastním obchodem nedisponují. Nemusí jít jen o jednotlivce, kteří se chtějí zbavit nepoužívaného vybavení domácnosti, sběratelských předmětů, přečtené knihy nebo starší elektroniky. Mohou to koneckonců být i ti, kteří už mají svůj kamenný obchod, nicméně na vlastní e-shop se necítí (případně do něj nechtějí vkládat prostředky) a zároveň se chtějí zbavit třeba přebytečných skladových zásob.

Aukro už není ten portál, který sloužil především k aukčnímu prodeji jednotlivých věcí. Měníme se. Dnes už obrovskou část naší nabídky tvoří nové zboží, nabízené stejně jako v klasických e-shopech. Takový malý internetový obchod si u nás přitom může založit kdokoli. Stačí k tomu několik jednoduchých kroků a portál se pak sám postará o přitáhnutí kupujících, propagaci zboží ve vyhledávačích nebo zákaznickou a technickou podporu.

Radíme a pomáháme v krizových situacích

Velkým strašákem na začátku letošního roku bylo pro e-shopy zavedení EET. Také na profesionální prodejce na Aukru, tedy na ty, kteří mají IČO, připadla nově povinnost evidovat své platby, pokud proběhnou kartou přes platební bránu nebo hotově při převzetí. V tomto případě jsme věděli, že musíme zvolit proaktivní přístup. Pro naše prodejce jsme tak ve spolupráci s daňovým poradcem připravili čtyřdílný seriál EET na Aukru, díky kterému jsme výrazně odlehčili naší podpoře s předpokládaným přívalem dotazů.

Na portálu pro Aukro prodejce navíc nováčkům na serveru srozumitelně vysvětlujeme, jak svou nabídku nejlépe popsat, jaké fotografie přiložit nebo jak pracovat s titulky. Na stránce Data & trendy si pak každý může zjistit, o jaké zboží je aktuálně největší zájem nebo v jaký den a jakou hodinu se na portálu pohybuje nejvíc zájemců. Aukro má více než čtyři miliony registrovaných uživatelů a ani při desítkách tisíc transakcí denně se žádný prodávající nemusí bát, že by jeho zboží „zapadlo“.

Jsme partneři i asistenti

Zhruba ve čtvrtině případů se přes Aukro prodává unikátní typ zboží, kterému vévodí sběratelské předměty, starožitnosti či umění. Ne každý má ale dostatek zkušeností, aby správně stanovil odpovídající kupní cenu. V letošním roce jsme tak představili Aukro partnery, tedy ověřené odborníky specializující se na danou kategorii, na které se mohou prodávající obrátit a požádat je o odhad. Tato služba je zdarma, možnosti využití Aukro partnerů tím ale zdaleka nekončí. V případě, že se s prodejem zboží nechce prodávající sám zatěžovat, partner zboží převezme, nafotí, popíše a vystaví na portálu.

Víme, že obsah prodává

Vystavit zboží online je jedna věc, představit ho široké veřejnosti formou, která ji baví, pak věc druhá. Nejsme sice značkou, která by přímo prodávala vlastní produkty, téměř o všech věcech, které je možné najít na Aukru (a že jich není zrovna málo), se ale dočtete na našem Aukro blogu. Přispívají na něj jak přímo prodávající, tak i známé osobnosti, profesionální fitness trenéři či foodblogeři. Představuje to, co se právě prodává a o co je v sezoně zrovna zájem, baví nás a doufáme, že baví i další lidi, kteří Aukro využívají.


VÁCLAV LIŠKA, spoluzakladatel portálu Aukro a jeho současný ředitel i majitel