Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace

Osm lidí, osm kufrů a hurá na Jadran

Profit

Zapomeňte na vozy MPV, je tady Ford Tourneo Custom. Autobusek, který má v malém techničáku napsáno osobní vůz. Je pro osm lidí a uveze nespočet zavazadel.

 

Hlavním plusem osobní verze užitkového vozu Transit je bezesporu to, jak je neuvěřitelně vylepšený, jak kultivovaně se projevuje. Nejsilnější 170tikoňová verze, kterou jsem testoval, si hravě poradila s jakýmikoli nástrahami na silnicích. I navzdory tomu, že byla plně naložená, neztrácela tempo ani své skvělé jízdní vlastnosti.

Nový dvoulitrový dieselový motor se projevoval povětšinou hladkým tlumeným chodem. Příjemnému dojmu z jízdy napomáhala i šestistupňová automatická převodovka SelectShift. Zvenku do kabiny nepronikaly zvuky, tak dobře byla odhlučněná. Nakonec to, jak silný byl vítr, že se přihnala bouřka, jsem poznal až podle ohnutých větví stromů.

Vyzrálý projev

Vysoká karoserie se v zatáčkách nepatrně nakláněla, když jsem se do nich pustil odvážněji, ale nikdy jsem přitom neměl nejistý pocit. Řízení působilo až konejšivě. Podvozek vozu je stavěný na těžší náklady a ani osm dospělých lidí na tom za jízdy po okreskách v okolí Františkových Lázní nic nezměnilo.

Pořád to byla komfortní jízda na sedmnáctipalcových kolech. Za to, když jsem byl ve voze sám, tak působil chvílemi v ostrých zatáčkách a vlastně i na hrbolatých úzkých silničkách neposedným dojmem.

Zajímavá byla i spotřeba vozu. Při jízdě po okreskách se pohybovala kolem 7,4 l/100 km, při jízdě „stodesítkou“ po dálnici spadla na 6,8 l/100 km. Ale když jsem se tak trošku „zbláznil“, rychle stoupala k desítce. Ve městě ji držel na uzdě systém Start-Stop.

Stokrát jinak

Uvnitř mne doslova očarovala možnost přestavět interiér snad na „sto způsobů“, tedy přesně jich bylo 30. Těžká sedadla bylo možné sklápět, skládat, vyndávat. Poslední úkon by ale rozhodně nezvládly ženy. Ledaže by to byly pravidelné návštěvnice posiloven.

Vpředu jsou dvě sedadla, v druhé řadě tři a ve třetí také tři. Všechna nabízejí dostatečný prostor, sedáky mají boční vedení. A musím říci, že do verze Sport, kterou jsem testoval, se opravdu hodila. Luxusně provedená sedadla s částečně koženým čalouněním byla vybavená sklopnými opěrkami. A i když byly ve voze tři řady, pořád ještě vzadu zbývalo stále dost místa pro zavazadla.

Co se týká materiálů na výplních dveří, přístrojové desce, nebylo to nic nóbl, prostě Amerika. Ale plasty, které byly na dotyk tvrdé, pořád vypadaly dobře.

A musím ještě zmínit dvě věci: hbitě pracující klimatizaci (se samostatnými otočnými ovladači pro zadní sedadla umístěnými ve středu vozu) a skvělý rozhled. Ten byl zaručený vyšší pozicí sedadel a velkými okny. Naopak mne zklamal systém infotainmentu. Ovládací prvky byly v pořádku, ale co ta malá obrazovka?

A ještě tu byla jedna piha. Uvědomil jsem si to, když do vozu nastupovali starší lidé. Přístup na zadní sedadla pro ně nebyl zrovna snadný. Bylo to dáno tím, že u testované verze Sport chyběl integrovaný schůdek, kterým jsou standardně vybaveny modely Trend a Titanium.

Robot na cestách

Testovaný kus vyvedený v temné modři Deep Impact se dvěma „rychlými“ stříbrnými pruhy na mne při několikadenním testu zapůsobil. Choval se sebevědomě, solidně, působil velmi odolným dojmem. A nebylo divu. Výdrž užitkových vozů Transit je obecně dobře známá (právě z nich Tourneo vychází).

Zaujalo mne také množství bezpečnostních systémů, nejrůznějších asistentů (hodně aktivní byl například systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu). V testovaném voze jich bylo více než v mnoha vozech MPV včetně šesti airbagů a kontroly stability.

A tak mne při jízdě nejednou napadlo, že tento vůz je dobrým řešením nejen pro firmy, ale i početné rodiny. Nač „empévéčko“, když je zde mnohem vyzrálejší varianta? Pravda ale je, že mnohé může odradit vyšší cena.

Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue

(290 Sport, L1, Euro 6)

300x160Ford

  • Motor: vznětový, 1995 cm? 
  • Nejvyšší výkon: 125 kW (170 k) 
  • Nejvyšší výkon při otáčkách: 3500 ot/min 
  • Převodovka: automatická, 6 stupňů 
  • Maximální přípustná hmotnost: 2900 kg 
  • Maximální nosnost: 672–683 kg 
  • Rozměry (délka x šířka x výška): 4972 x 1986 x 1984 mm 
  • Objem nákladového prostoru (za třetí řadou sedadel): 1180 l 
  • Rozměry nákladového prostoru (délka x šířka x výška): 665 x 1752 x 1304 mm 
  • Nejvyšší rychlost: 170 km/h 
  • Spotřeba (město, mimo, kombinovaná): 7,2/6,0/6,4 l 
  • První cena vozu (310 Trend): 815 843 Kč (bez DPH 674 250 Kč) Cena testovaného vozu: 1 133 710 Kč (bez DPH 936 950 Kč)